5
4
3 1
2
קידום אתרים הלכה למעשה
המלך של עולם הדיגיטל

קידום אתרים הלכה למעשה איך מקדמים אתרים

קידום אתרים הלכה למעשה, לא פעם נתקלים מנהלי אתרים בשאלות רבות בנושא קידום אתרים ברשת מדוע אני לא רואה את האתר במנועי חיפוש? מדוע האתר מופיע במקומות נמוכים בתוצאות החיפוש? מאמר זה עוסק בשאלות אלו ובמשתנים בהם נעזר מנוע החיפוש לדירוג האתר ובצעדים שעלינו לנקוט כבעלי אתרים כדי להבטיח את נראות האתר במנוע החיפוש ולהגביר את חשיפתו לקבל יעד נרחב יותר. יש להדגיש כי תחום קידום האתרים הינו נושא דינאמי המשתנה באופן תדיר מאוד והאלגוריתמים שהיו נכונים לפני שנתיים, לא בהכרח נכונים כיום.

נושא הסודיות

זאת ועוד לאור העובדה שחברות מנועי החיפוש ובראשן גוגל מבצעות שינויים שאינם נחשפים לציבור ועלולים להשפיע על דירוג האתר במנועי חיפוש. עדין ישנם כמה צעדים בסיסיים שבאמצעותם נוכל לדחוף את האתר לצאת בעמודים הראשונים.

אמונה עיוורת בסמכות היא האויב הגדול ביותר של האמת.
אלברט איינשטיין

מזה קידום אתרים

קידום אתרים הינו שם כולל למשפחה של פעילויות שמטרתן הוא שיפור נראות האתר ברשת. ישנן מבחר חברות המציעות קידום אתרים מקצועי ברשת. אולם ישנם צעדים שבעלי אתרים יכולים לנקוט באופן עצמאי כדי לקדם את אתריהם.

1 קידום אורגני יעיל יותר בטווח הארוך.

2 אפיון ראשוני בהתאמה למנועי חיפוש.

3 עיצוב וקידום יכולים לנגן ביחד.

האספקט הקלאסי של קידום אתרים

הוא קידום האתר במנועי חיפוש ומתחלק לשני סוגים עיקריים. קידום אורגני – כלומר דחיפת לראש טבלת התוצאות באמצעות פעולות מסויימות והטמעת מילות מפתח לתכני האתר. קמפיין פרסום קידום אתרים מהיר באמצעות מסעות פרסום במסגרתם מופיע קישור לאתר שלכם תחת תוצאות ממומנות או קישורים ממומנים, למעשה אתם משלמים כסף לחברת מנוע החיפוש בכל פעם שגולש מקליק על הקישור הממומן ודרכו מגיע לאתר שלכם. מתאים לבעלי עסקים חדשים שטרם הצליחו להגביר את זרימת הגולשים לאתר העסק | חברה. קידום אתר באתרים אחרים – פורומים | בלוגים | אינדקסים וכ’ו, קידום אתרים דרך אתרים מתבצע באמצעות פרסום מודעות בפורומים הקשורים לתחום העיסוק של האתר | יש לקרוא את חוקי הפורום ולפרסם את האתר באופן שלא יגרור את מחיקת ההודעה או חסימת המשתמש שלכם 

המשך...

ניתן לפרסם את האתר באמצעות החלפת באנרים עם בעלי אתרים שונים או בתשלום עבור חשיפת הבאנר באתרים אחרים. חשוב לציין, כי הגדלת מספר הקישורים המפנים לאתר שלכם מאתרים אחרים תסייע ישירות לקידום אורגני של האתר ותשפר את תוצאות האתר במנוע החיפוש.

רשימת תפוצה וקשרי לקוחות

דרך נוספת להרחיב את תנועת הגולשים לאתר היא באמצעות שמירה על קשר עם לקוחותיכם או גולשים שהביעו עניין בתכנים המוצעים באתר שלכם. הדרך הקלאסית לכך היא, באמצעות רשימת תפוצה בה הגולשים נתנו את הסכמתם להצטרפות לרשימה, לדוגמא: נרשמו דרך האתר. חשוב לציין, שליחת דואר זבל היא עבירה פליליית, זהו נוהג פסול שיכול לפגוע באמינות האתר או העסק שלכם.

עקרונות הקידום העצמאי

קידום האתר עצמאית במנועי חיפוש כמו גוגל, וואלה, נענע. ללא סיוע של חברות חיצוניות. חשוב לזכור שעבודת קידום האתר דורשת זמן וסבלנות. מאגרי הנתונים של מנועי החיפוש לא מתעדכנים מידי יום ולעיתים תוצאות הצעדים שבוצעו יקבלו ביטוי בשטח רק כעבור מספר שבועות ואף חודשים. יצירת קישורים באתרים אחרים המובילים לאתר שלכם יתרום ישירות למיקום האתר שלכם במנועי החיפוש, אתרים המקושרים היטב ברשת מקבלים דירוג טוב יותר במנועי חיפוש. פרמטר נוסף שחשוב להכיר הוא שישנה חשיבות לדירוג של האתר המפנה קישורים לאתר שלכם כלומר, אם תקבלו קישור מ – Ynet הקישור הזה ידורג גבוה מאוד, לעומת קישור מאתר תדמית קטן של אילן הקבלן. פרמטר נוסף ומשמעותי, הטמעת מילות מפתח רלוונטיות לתוך עמודי התוכן של האתר, מנוע החיפוש עורך סריקה לאתרכם ובודק כמה פעמיים חוזרת מילה מסוימת באתר, ובכמה עמודים היא מופיעה.

המשך...

החיפוש מתבצע על מילה | מושג | צירוף מילים. ככל שמילה מסויימת נפוצה יותר בעולם, כך יהיה קשה יותר להגיע לראש התור כיוון שישנה הרבה תחרות על אותו הביטוי.

אזהרה! חברת גוגל תסיר מרשימת התוצאות אתרים בהם נעשה שימוש בטכניקות לא לגיטימיות כגון: הטמעת ממל שקוף, מיקרוסקופי או רפטטיבי ללא משמעות. כאשר מדברים על טקסט שקוף, מדובר על הכנסה של טקסט באותו צבע רקע של העמוד כך שהוא לא נראה לגולש מזדמן אולם מנועי החיפוש סורקים, ממפים אותו ומחייסים לו חשיבות כמו לכל טקסט או ביטוי אחר באתר. 

המשמעות היא שנוצר עיוות בין התכנים הקיימים באתר בפועל לבין אלו שמנוע החיפוש זיהה ויציג בעמודי התוצאות ולכן גוגל תחסום אתרים העושים שימוש בטכניקות אלו או דומות להן. לקריאה על הקווים המנחים של גוגל לבניית אתרים. טפחו ועדכנו את אתרכם בתדירות גבוהה, להוסיף תוכן, להוסיף מאמרים וכדומה. מנועי חיפוש אוהבים אתרים עשירי תוכן המתעדכנים באופן תדיר.

 אתרים כאלו מבחינת מנועי החיפוש הם אתרים שבהם הסיכוי שהגולש ימצא את מבוקשו הוא הרב ביותר. איכות לא רק כמות, אם האתר שלכם יהיה משופע בתכנים איכותיים, יגדל הסיכוי שאתרים אחרים | גולשים בפורומים יצרו קישורים אליכם, אפילו ללא ידיעתכם.

Inner Links קישורים פנימיים

בנוסף לחיבה העמוקה לתכנים מנועי החיפוש ובעיקר גוגל אוהבים קישורים. הקישור מבחינת מנוע החיפוש יספק בדר”כ תיאור של העמוד העומד מאחוריו, לכן יש לדאוג לקשר את העמודים הפנימיים שלכם אחד לשני ע”י בחירה של מילות מפתח או ביטויים רלוונטים לתוצאות שהייתם רוצים לקדם במנוע החיפוש.

מחקר מילות מפתח

קידום אתרים הלכה למעשה, ראשית עליכם למפות את המילים החשובות ביותר לעסק שלכם, מילים וביטויים שהייתם רוצים שכשאר גולש יחפש אותם בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, יובילו לאתר שלכם. מומלץ לבצע חיפושים של המילים כדי לראות מה מספר התוצאות שמביא כל חיפוש.

קידום אתרים בגוגל מחקר מילות מפתח

קידום אתר למילת חיפוש שמביאה 10 מליון תוצאות יהיה קשה הרבה יותר מקידום למילת חיפוש המניבה 1 מליון תוצאות. לאחר שמיפינו את המושגים אותם נרצה לקדם, יש לשלבן בתכני האתר ומומלץ להפוך חלק מהן לקישורים המובילים לעמודים בתוך האתר | קישורים המובילים החוצה לא יסייעו לכם לתהליך הקידום | רצוי למלא את האתר בכמה שיותר תכנים טקסטואלים ורלוונטים.

קבלת הפניות מאתרים אחרים

קידום אתרים הלכה למעשה, החלפת קישורים והכנסה לאינדקסים זהו שלב לא פשוט הדורש לא מעט זמן והשקעה, אבל הוא האפקטיבי ביותר. ישנם בארץ לא מעט אתרי אינדקס שיהיו מוכנים להכניס את האתר שלכם לאחר בחינתו והערכתו. הוסף אתר לאינדקסים

SiteMap מפת אתר

חשיבות של מפת אתר, גוגל מאפשרת לבעלי אתרים לשלוח אליהם קובץ XML הכולל מיפוי של האתר. מפת האתר מבטיחה שמנוע החיפוש יגיע לכל המקומות הרלוונטים באתר. בכך שאנו מסייעים לרובוט של מנוע החיפוש לנוע באתר שלנו בקלות. אנו מרווחים מיפוי עדכני ומדוייק יותר. באתרים שאנו מפתחים אנו מציעים רכיב מפת אתר דינאמי העוקב באופן שוטף אחר השינויים המתבצעים באתר ושולח אותם לגוגל אוטומטית.

ניתוח סטטיסטיקות

קידום אתרים הלכה למעשה, מערכת הסטטיסטיקה של האתר שלכם מכילה מידע שימושי ורב ערך לנושא קידום האתר. באמצעות מערכת הסטטיסטיקות של האתר, ניתן להבין כמה גולשים נכנסים לאתר שלכם, מהיכן הם הגיעו ובאילו מילות מפתח השתמשו ע”מ להגיע לאתר שלכם.

הדירוג שלי, מה המיקום שלי בגוגל?

קידום אתרים הלכה למעשה, לעיתים יש תחושה שגוגל שכחה אותנו, ברוב המקרים הסיבה האמיתיית היא שהוא קבור בעמודי התוצאות האחרונים ולכן אנחנו | ורוב הגולשים | לא רואים אותו בתוצאות.

ניתן להוריד תכנה של חברת אינרפרו המאפשרת לכם לברר מהו המיקום של האתר שלכם בגוגל לפי מילת המפתח. חיסכון בזמן רב בחיפוש מעיק בין עשרות עמודי תוצאות.

ניתן לבחון את מיקום התוצאות בדרך נוספת, כלי מנהלי האתרים של גוגל מספק לנו סטטיסטיקה מדוייקת מאוד לגבי מיקום מילות המפתח באינדקס של גוגל ניתן להירשם לכלי מנהלי האתרים בקישור הבא גוגל סרא'ץ קונסול

קו הסיום לסיכום

עם קצת השקעה וזמן ניתן לקדם את האתר בצורה טובה ובעלות נמוכה יחסית. חשוב לזכור כי מדובר בעבודה סזיפית ומתמשכת. שמירת מיקומו הגבוה של האתר דורשת תחזוקה שוטפת, מיפוי מילות מפתח, ניתוח סטטיסטיקות ועוד. השיטות שלעיל אינן מקיפות את כל הפעילויות שניתן לבצע על מנת לקדם את האתר עצמאי, אולם הן מקנות נקודת פתיחה טובה יותר אל מול אתרים מתחרים שכלל לא נוקטים בצעדי קידום אפקטיבים.

קידום אתרים הלכה למעשה שאלות נפוצות

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore

et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore

et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore

et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore

et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore

et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

מוכנים להתחיל את הפרויקט?
בואו נדבר על זה

צרו איתנו קשר עוד היום והצוות שלנו ישמח לשמוע על החלום שלכם, וגם להגשים אותו

    Related Posts

    השאר תגובה

    עליך להיות מחובר בשביל לפרסם תגובה.

    לשיחת ייעוץ חינם ללא התחייבות !

    חושב לבנות אתר אינטרנט? מתלבט, קיבלת כמה הצעות, אבל אתה לא מבין בתחום, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. תשאיר את הפרטים שלך ונציג מטעמנו יחזור אליך ויעזור לך לקבל את ההחלטה הנכונה בתחום.