צור קשר

קידום אתרים הלכה למעשה

קידום אתרים הלכה למעשה – תוכן עניינים

קידום אתרים הלכה למעשה, איך מקדמים אתר אינטרנט.

קידום אתרים הלכה למעשה איך מקדמים אתרים

קידום אתרים הלכה למעשה זה לא פשוט. לא פעם נתקלים מנהלי אתרים בשאלות רבות בנושא קידום אתרים ברשת מדוע אני לא רואה את האתר במנועי חיפוש? מדוע האתר מופיע במקומות נמוכים בתוצאות החיפוש? מאמר זה עוסק בשאלות אלו ובמשתנים בהם נעזר מנוע החיפוש לדירוג האתר ובצעדים שעלינו לנקוט כבעלי אתרים כדי להבטיח את נראות האתר במנוע החיפוש ולהגביר את חשיפתו לקבל יעד נרחב יותר.

יש להדגיש כי תחום קידום האתרים על וורדפרס הינו נושא דינאמי המשתנה באופן תדיר מאוד והאלגוריתמים שהיו נכונים לפני שנתיים, לא בהכרח נכונים כיום.

כתיבת תוכן SEO.

כתיבת תוכן שיווקי

דפי בית, אודות ושירותים

כתיבת תוכן לרשתות החברתיות

קידום אתרים הלכה למעשה

נושא הסודיות

זאת ועוד לאור העובדה שחברות מנועי החיפוש ובראשן גוגל מבצעות שינויים שאינם נחשפים לציבור ועלולים להשפיע על דירוג האתר במנועי חיפוש. עדין ישנם כמה צעדים בסיסיים שבאמצעותם נוכל לדחוף את האתר לצאת בעמודים הראשונים.

אמונה עיוורת בסמכות היא האויב הגדול ביותר של האמת.

אלברט איינשטיין

מזה קידום אתרים הלכה למעשה בכלל?

קידום אתרים הלכה למעשה הינו שם כולל למשפחה של פעילויות שמטרתן הוא שיפור נראות האתר ברשת. ישנן מבחר חברות המציעות קידום אתרים מקצועי ברשת. אולם ישנם צעדים שבעלי אתרים יכולים לנקוט באופן עצמאי כדי לקדם את אתריהם.

1

קידום אורגני יעיל יותר בטווח הארוך.

2

אפיון ראשוני בהתאמה למנועי חיפוש.

3

עיצוב וקידום יכולים לנגן ביחד.

האספקט הקלאסי של קידום אתרים הלכה למעשה

הוא קידום האתר במנועי חיפוש ומתחלק לשני סוגים עיקריים. קידום אורגני – כלומר דחיפת לראש טבלת התוצאות באמצעות פעולות מסויימות והטמעת מילות מפתח לתכני האתר. קמפיין פרסום קידום אתרים מהיר באמצעות מסעות פרסום במסגרתם מופיע קישור לאתר שלכם תחת תוצאות ממומנות או קישורים ממומנים, למעשה אתם משלמים כסף לחברת מנוע החיפוש בכל פעם שגולש מקליק על הקישור הממומן ודרכו מגיע לאתר שלכם.

מתאים לבעלי עסקים חדשים שטרם הצליחו להגביר את זרימת הגולשים לאתר העסק | חברה. קידום אתר באתרים אחרים – פורומים | בלוגים | אינדקסים וכ’ו, קידום אתרים הלכה למעשה דרך אתרים מתבצע באמצעות פרסום מודעות בפורומים הקשורים לתחום העיסוק של האתר | יש לקרוא את חוקי הפורום ולפרסם את האתר באופן שלא יגרור את מחיקת ההודעה או חסימת המשתמש שלכם

ניתן לפרסם את האתר באמצעות החלפת באנרים עם בעלי אתרים שונים או בתשלום עבור חשיפת הבאנר באתרים אחרים. חשוב לציין, כי הגדלת מספר הקישורים המפנים לאתר שלכם מאתרים אחרים תסייע ישירות לקידום אורגני של האתר ותשפר את תוצאות האתר במנוע החיפוש.

רשימת תפוצה וקשרי לקוחות

דרך נוספת להרחיב את תנועת הגולשים לאתר היא באמצעות שמירה על קשר עם לקוחותיכם או גולשים שהביעו עניין בתכנים המוצעים באתר שלכם. הדרך הקלאסית לכך היא, באמצעות רשימת תפוצה בה הגולשים נתנו את הסכמתם להצטרפות לרשימה, לדוגמא: נרשמו דרך האתר. חשוב לציין, שליחת דואר זבל היא עבירה פליליית, זהו נוהג פסול שיכול לפגוע באמינות האתר או העסק שלכם.

עקרונות הקידום העצמאי

קידום האתר עצמאית במנועי חיפוש כמו גוגל, וואלה, נענע. ללא סיוע של חברות חיצוניות. חשוב לזכור שעבודת קידום האתר דורשת זמן וסבלנות. מאגרי הנתונים של מנועי החיפוש לא מתעדכנים מידי יום ולעיתים תוצאות הצעדים שבוצעו יקבלו ביטוי בשטח רק כעבור מספר שבועות ואף חודשים.

יצירת קישורים באתרים אחרים המובילים לאתר שלכם יתרום ישירות למיקום האתר שלכם במנועי החיפוש, אתרים המקושרים היטב ברשת מקבלים דירוג טוב יותר במנועי חיפוש. פרמטר נוסף שחשוב להכיר הוא שישנה חשיבות לדירוג של האתר המפנה קישורים לאתר שלכם כלומר, אם תקבלו קישור מ – Ynet הקישור הזה ידורג גבוה מאוד, לעומת קישור מאתר תדמית קטן של אילן הקבלן.

פרמטר נוסף ומשמעותי, הטמעת מילות מפתח רלוונטיות לתוך עמודי התוכן של האתר, מנוע החיפוש עורך סריקה לאתרכם ובודק כמה פעמיים חוזרת מילה מסוימת באתר, ובכמה עמודים היא מופיעה. החיפוש מתבצע על מילה | מושג | צירוף מילים. ככל שמילה מסויימת נפוצה יותר בעולם, כך יהיה קשה יותר להגיע לראש התור כיוון שישנה הרבה תחרות על אותו הביטוי.

אזהרה! חברת גוגל תסיר מרשימת התוצאות אתרים בהם נעשה שימוש בטכניקות לא לגיטימיות כגון: הטמעת ממל שקוף, מיקרוסקופי או רפטטיבי ללא משמעות. כאשר מדברים על טקסט שקוף, מדובר על הכנסה של טקסט באותו צבע רקע של העמוד כך שהוא לא נראה לגולש מזדמן אולם מנועי החיפוש סורקים, ממפים אותו ומחייסים לו חשיבות כמו לכל טקסט או ביטוי אחר באתר. 

המשמעות היא שנוצר עיוות בין התכנים הקיימים באתר בפועל לבין אלו שמנוע החיפוש זיהה ויציג בעמודי התוצאות ולכן גוגל תחסום אתרים העושים שימוש בטכניקות אלו או דומות להן. לקריאה על הקווים המנחים של גוגל לבניית אתרים. טפחו ועדכנו את אתרכם בתדירות גבוהה, להוסיף תוכן, להוסיף מאמרים וכדומה. מנועי חיפוש אוהבים אתרים עשירי תוכן המתעדכנים באופן תדיר.

 אתרים כאלו מבחינת מנועי החיפוש הם אתרים שבהם הסיכוי שהגולש ימצא את מבוקשו הוא הרב ביותר. איכות לא רק כמות, אם האתר שלכם יהיה משופע בתכנים איכותיים, יגדל הסיכוי שאתרים אחרים | גולשים בפורומים יצרו קישורים אליכם, אפילו ללא ידיעתכם.

INTERNAL LINKS קישורים פנימיים

בנוסף לחיבה העמוקה לתכנים מנועי החיפוש ובעיקר גוגל אוהבים קישורים. הקישור מבחינת מנוע החיפוש יספק בדר”כ תיאור של העמוד העומד מאחוריו, לכן יש לדאוג לקשר את העמודים הפנימיים שלכם אחד לשני ע”י בחירה של מילות מפתח או ביטויים רלוונטים לתוצאות שהייתם רוצים לקדם במנוע החיפוש.

מחקר מילות מפתח

קידום אתרים הלכה למעשה, ראשית עליכם למפות את המילים החשובות ביותר לעסק שלכם, מילים וביטויים שהייתם רוצים שכשאר גולש יחפש אותם בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, יובילו לאתר שלכם. מומלץ לבצע חיפושים של המילים כדי לראות מה מספר התוצאות שמביא כל חיפוש.

קידום אתרים בגוגל מחקר מילות מפתח

קידום אתר למילת חיפוש שמביאה 10 מליון תוצאות יהיה קשה הרבה יותר מקידום למילת חיפוש המניבה 1 מליון תוצאות. לאחר שמיפינו את המושגים אותם נרצה לקדם, יש לשלבן בתכני האתר ומומלץ להפוך חלק מהן לקישורים המובילים לעמודים בתוך האתר | קישורים המובילים החוצה לא יסייעו לכם לתהליך הקידום | רצוי למלא את האתר בכמה שיותר תכנים טקסטואלים ורלוונטים.

קבלת הפניות מאתרים אחרים

קידום אתרים הלכה למעשה, החלפת קישורים והכנסה לאינדקסים זהו שלב לא פשוט הדורש לא מעט זמן והשקעה, אבל הוא האפקטיבי ביותר. ישנם בארץ לא מעט אתרי אינדקס שיהיו מוכנים להכניס את האתר שלכם לאחר בחינתו והערכתו. הוסף אתר לאינדקסים

SITEMAP מפת אתר

חשיבות של מפת אתר היא קריטית בתהליכי קידום אתרים הלכה למעשה שעובדים. גוגל מאפשרת לבעלי אתרים לשלוח אליהם קובץ XML הכולל מיפוי של האתר. מפת האתר מבטיחה שמנוע החיפוש יגיע לכל המקומות הרלוונטים באתר. בכך שאנו מסייעים לרובוט של מנוע החיפוש לנוע באתר שלנו בקלות. אנו מרווחים מיפוי עדכני ומדוייק יותר. באתרים שאנו מפתחים אנו מציעים רכיב מפת אתר דינאמי העוקב באופן שוטף אחר השינויים המתבצעים באתר ושולח אותם לגוגל אוטומטית.

ניתוח סטטיסטיקות

קידום אתרים הלכה למעשה, מערכת הסטטיסטיקה של האתר שלכם מכילה מידע שימושי ורב ערך לנושא קידום האתר. באמצעות מערכת הסטטיסטיקות של האתר, ניתן להבין כמה גולשים נכנסים לאתר שלכם, מהיכן הם הגיעו ובאילו מילות מפתח השתמשו ע”מ להגיע לאתר שלכם.

הדירוג שלי, מה המיקום שלי בגוגל?

קידום אתרים הלכה למעשה, לעיתים יש תחושה שגוגל שכחה אותנו, ברוב המקרים הסיבה האמיתיית היא שהוא קבור בעמודי התוצאות האחרונים ולכן אנחנו | ורוב הגולשים | לא רואים אותו בתוצאות.

ניתן להוריד תכנה של חברת אינרפרו המאפשרת לכם לברר מהו המיקום של האתר שלכם בגוגל לפי מילת המפתח. חיסכון בזמן רב בחיפוש מעיק בין עשרות עמודי תוצאות.

ניתן לבחון את מיקום התוצאות בדרך נוספת, כלי מנהלי האתרים של גוגל מספק לנו סטטיסטיקה מדוייקת מאוד לגבי מיקום מילות המפתח באינדקס של גוגל ניתן להירשם לכלי מנהלי האתרים בקישור הבא גוגל סרא'ץ קונסול

קו הסיום לסיכום

עם קצת השקעה וזמן ניתן לקדם את האתר בצורה טובה ובעלות נמוכה יחסית. חשוב לזכור כי מדובר בעבודה סזיפית ומתמשכת. שמירת מיקומו הגבוה של האתר דורשת תחזוקה שוטפת, מיפוי מילות מפתח, ניתוח סטטיסטיקות ועוד. השיטות שלעיל אינן מקיפות את כל הפעילויות שניתן לבצע על מנת לקדם את האתר עצמאי, אולם הן מקנות נקודת פתיחה טובה יותר אל מול אתרים מתחרים שכלל לא נוקטים בצעדי קידום אפקטיבים.

קידום אתרים הלכה למעשה – שאלות נפוצות

קידום אתרים באמצעות תוכן?

קידום אתרים הלכה למעשה באמצעות תוכן או קידום אורגני הוא תהליך קידום המתבצע באמצעות כתיבה ופרסום של מאמרים, פוסטים ומגוון רחב של תכנים אינפורמטיביים ויצירתיים, שפונים ללקוח בשפה שלו.

רוב הפעמים, בתכנים הללו מושתלים ביטויי מפתח בהתאם למילים בהן משתמשים הלקוחות לחפש אתכם, בכדי להגדיל את הסיכויים שיקבלו את התשובה שלכם בגוגל או ברשתות החברתיות.

ככל שמפרסמים יותר תכנים מלאי ביטויי מפתח רלוונטיים, שהם גם עם מידע איכותי שמעניק ללקוח ערך מוסף בשפה שלו, כך עולים הסיכויים שתיגעו בלב הלקוחות שלכם ותניעו אותם לרכישה.

קידום אורגני באינטרנט?

קיימות שתי שיטות קידום דומיננטיות: קידום ממומן וקידום אורגני. קידום אורגני מתייחס לקידום שנעשה באופן טבעי על ידי מיפוי קהלי היעד שלכם, ויצירה של תכנים המותאמים לשפה שלהם ולאופי החיפוש שלהם ברשת.

לאחר המיפוי והאפיון, מתקבלים נתונים שיכולים לעזור לעודד את הלקוחות להכיר אתכם, לסמוך עליכם וגם לבחור בכם כעסק המועדף עליהם.

הנתונים הללו הם בין היתר השפה של הלקוחות, הביטויים ומילות המפתח בהם משתמשים הלקוחות לחיפוש המוצרים והשירותים שלכם, פרסום המוצריים שלכם בגוגל שופינג, יצירה של פוסטים ותכנים אינפורמטיביים שיעניקו ללקוחות ערך מוסף וייצרו עמם אינטראקציה ועוד.

קידום אורגני נעזר בנתונים אלו כדי לפתח אסטרטגיה חכמה שתתפוס את עין הלקוחות, וגם תהפוך אותם ללקוחות קבועים בטווח הארוך.

ממומן או אורגני מה ההבדלים?

קידום אורגני הוא קידום המבוסס על פרסום של תכנים, כמו מאמרים ופוסטים, על בסיס קבוע. הוא נעזר בביטויי מפתח, היכרות עם הלקוח ושפתו, כמו גם ביצירה של רגש ואמון והענקה של ערך מוסף ללקוח, כדי לפתות אותו להכיר את בית העסק, לסמוך עליו וגם לפנות אליו.

לעומת זאת, קידום ממומן הוא תהליך פרסומי אגרסיבי, שתלוי בעיקר בכמות התקציב שאתם רוצים להשקיע בפרויקט. ככל שהתקציב יהיה גבוה יותר, כך גדלים הסיכויים שהפרסום יופיע בפני הלקוחות הרלוונטיים ביותר עבורכם, ובעקבות זאת תקבלו פניות איכותיות שיגדילו את אחוזי ההמרה שלכם.

קידום אורגני אמנם דורש זמן רב יותר, אך בדרך כלל מוביל לפניות הרבה יותר חמות ואמינות בטווח הארוך. לעומת זאת, קידום ממומן בדרך כלל מביא לפניות רבות באופן מיידי, אך הן לא בהכרח יהיו פניות חמות או רלוונטיות, ופעמים רבות הן יכולות לנבוע מלחיצה של הלקוח בטעות.

ההמלצה הרווחת היא ללמוד כיצד לשלב באופן חכם בין שתי שיטות הקידום.

מה המחיר של בניית אתר?

המחיר של בניית אתר משתנה מאוד, ולרוב מתחיל מממוצע של 8,000 ש"ח לאתר תדמית ועד ל- 25,000 ש"ח לאתר חנות.

תוך כמה זמן האתר יהיה מוכן?

משך הבנייה של כל אתר משתנה בהתאם לגודלו וכמות התכנים והמוצרים שיש להעלות אליו. רוב הפעמים, אתר אמור להיות מוכן תוך 90 ימי עסקים. במקרה של אתר חנות גדול עם למעלה מ- 100 מוצרים, הוא בדרך כלל יהיה מוכן תוך 180 יום.

שתף ברשתות החברתיות

One comment

כתוב תגובה

דילוג לתוכן